Skip to content

Inloggen in A3 online

A3 online is een online webapplicatie. Je kunt A3 online dan ook benaderen via de browser.

Wij ondersteunen (recente versies van) de browsers:

  • Microsoft Edge
  • Google Chrome
  • Firefox

Inloggen

Inloggen in A3 online kan door je browser te openen en naar onze website te gaan: www.a3online.nl. Vervolgens kun je op "Inloggen" klikken rechts-bovenaan de pagina.

Website A3 online

Dit brengt je op het volgende inlogscherm terecht. Hier kun je inloggen met jouw email-adres en wachtwoord die je hebt ontvangen. Je hebt hiervoor ook een welkomstmail vanuit de applicatie ontvangen als er een account voor jou is aangemaakt.

Inlogscherm A3 online

Vul in dit scherm je email-adres en wachtwoord in en klik op 'inloggen' om in te loggen. Lukt het niet om in te loggen? Kijk dan bij Veelgestelde vragen. Als je bent ingelogd zie je onderstaand scherm.

Introductiescherm met A3 jaarplannen per afdeling

Dit scherm toont de jaarplannen voor de afdelingen binnen jouw organisatie. Vanuit dit scherm kun je de A3 jaarplannen openen waar jij toegang toe hebt. Heb je geen toegang tot een plan dat je wel wil benaderen? Neem dan contact op met jouw applicatiebeheerder.

Als je toegang hebt tot een jaarplan kun je op 'Open plan' klikken om het jaarplan te openen. Als je geen toegang hebt tot het jaarplan verschijnt er 'Geen toegang'.

Vanuit hier kun je verder aan de slag met A3 online. Voor meer informatie over hoe je met A3 online werkt kun je deze handleiding verder lezen docs.a3online.nl.

Veelgestelde vragen

Ik heb nog geen A3 online account. Hoe kan ik een account krijgen?

Heeft jouw organisatie al een A3 online abbonnement? Dan kan de applicatiebeheerder binnen jouw organisatie een account voor je aanmaken. Neem contact met hem of haar op in dit geval.

Wil je als nieuwe organisatie starten met A3 online? Dan kun je makkelijk met een 14-dagen gratis account starten. Dit kun je doen door op de website te klikken op "Ga direct aan de slag". Bekijk hiervoor de video: "Eerste stapjes met A3 online" op ons YouTube kanaal.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Je kunt je wachtwoord op twee manieren wijzigen:

  • Je kunt je wachtwoord resetten via "Wachtwoord vergeten" (zie hieronder)
  • Je kunt je wachtwoord wijzigen na inloggen door de volgende stappen
    1. Klik op je eigen naam Rechtsbovenin
    2. Klik op "Wachtwoord wijzigen"
    3. Vul je huidige wachtwoord in
    4. Vul je nieuwe wachtwoord tweemaal in
    5. Klik op 'Opslaan'

Om voor een veilig wachtwoord te zorgen vereisen wij dat het wacthwoord minimaal 12 tekens lang is.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Je kunt een nieuw wachtwoord instellen met de wachtwoord reset functie.

Klik in het inlog scherm op 'Wachtwoord vergeten'.

Inlogpagina wachtwoord vergeten

Vul hier je mailadres in en klik op 'Wachtwoord reset aanvragen'. Je ontvangt nu een mail waarmee je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.

Klik op de link op de mail, vul je nieuwe wachtwoord tweemaal in en klik op 'Wachtwoord wijzigen'. Je kunt nu inloggen met je nieuwe wachtwoord.

Ik heb geen wachtwoord ontvangen. Hoe moet ik nu inloggen?

Als je nog geen account hebt, moet jouw applicatiebeheerder eerst een account voor jouw aanmaken.

Als je wel een account hebt, maar geen mail hebt ontvangen dan is het het makkelijkste om een wachtwoord reset aan te vragen. Hiermee ontvang je een nieuwe email waarmee je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.

Waarom heb ik geen 'Wachtwoord reset' mail ontvangen?

Heb je het juiste mailadres ingevoerd? Vanwege veiligheidsredenen laat de applicatie niet weten of het mailadres dat ingevoerd is ook overeen komt met een account in het systeem. Controleer daarom extra of het mailadres dat je hebt ingevoerd tijdens het aanvragen van de wachtwoord reset ook klopt.

Is dit correct? Probeer het dan nog een keer. Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met jouw applicatiebeheerder, of direct met ons via support@a3online.nl.

Waarom wordt Internet Explorer niet ondersteund?

Internet Explorer is een verouderde browser van Microsoft. Microsoft Edge is de nieuwe webbrowser van Microsoft, welke wij wel ondersteunen. Ook kun je gebruik maken van Google Chrome of Mozilla Firefox.

Gebruik van Internet Explorer wordt niet ondersteund omdat wij gebruik maken van nieuwe webtechnologie die niet werkt in Internet Explorer door verouderde technologie.

Een andere vraag?

We helpen je graag! Neem contact door een mail te sturen naar support@a3online.nl.